استفاده از مایع ظرفشویی اوه در کلاس درس دانش آموزان

ماده اصلی آب است. مواد فعال اصلی مواد شوینده هستند. به جای صابون از مواد شوینده استفاده می شود، زیرا با هیچ ماده معدنی موجود در آب واکنش نشان نمی دهند و کف صابون را تشکیل می دهند.

عوامل غلیظ کننده و تثبیت کننده دیگری در مایع ظرفشویی اوه نیز وجود دارد.مواد دیگر ممکن است شامل سورفکتانت ها، هیدروتروپ، نمک ها، نگهدارنده ها، عطرها و رنگ ها باشد.

سورفکتانت ها چربی و ذرات گیر کرده غذا را از بین می برند. آنها همچنین ممکن است کف ایجاد کنند.

برخی از محصولات ظرفشویی حاوی فسفات هستند. فسفات ظروف را تمیزتر می کند، اما همچنین می تواند باعث شکوفایی جلبک های مضر شود زیرا فاضلاب به محیط طبیعی باز می گردد. به همین دلیل در بسیاری از جاها به عنوان جزء ممنوع است.

در سال 2010، FDA ایالات متحده نگرانی های بهداشتی را در مورد تریکلوزان، یک ماده ضد باکتری که در برخی مایعات ظرف استفاده می شود، مطرح کرد.

در جاهای دیگر مشخص شده است که تریکلوزان مشکلاتی را در تصفیه خانه های فاضلاب ایجاد می کند که به موجب آن می تواند “برخی میکروب های پردازش لجن را خراب کند و مقاومت دارویی را در برخی دیگر تقویت کند.

” آب. از سال 2014، حداقل یک ایالت در ایالات متحده تریکلوزان را در مایعات ظرفشویی ممنوع کرده است.

بسیاری از مایعات ظرفشویی حاوی عطر هستند که می تواند باعث درماتیت تماسی تحریک کننده یا آلرژیک شود.

تحقیقات بین المللی Euromonitor در مورد روند شستشوی ظروف در هشتاد کشور، تولیدکنندگان و برندهایی را با بیشترین سهم ارزش خرده فروشی در سال 2013 شناسایی کرد.

شش شرکت چندملیتی (پروکتر اند گمبل، کولگیت-پالمولیو، هنکل، رکیت بنکیزر، یونیلور، آژاکس) مجموعاً بیشترین سهام ارزش خرده فروشی را در شصت و پنج کشور از این کشورها داشتند.