با ریحان خشک مي توانید حس شش گانه را تقويت کنید

ریحان حاوی آنتی اکسیدان های قوی است. این آنتی اکسیدان های قوی سیستم ایمنی را تقویت می کند، از ساختار سلولی، DNA محافظت می کند و اثرات پیری پوست را به تاخیر می اندازد.

ریحان تقویت کننده دستگاه گوارش و اعصاب است و می تواند درمان خوبی برای سردرد و بی خوابی باشد.

از آنجایی که ریحان خشک معمولاً در مقادیر کم استفاده می شود، تنها ماده مغذی مهمی که آن را تامین می کند ویتامین K است. ریحان همچنین ترکیبات گیاهی را فراهم می کند که عطر، طعم و فواید سلامتی را ارائه می دهد.

اوژنول موجود در برگ ها اثر ضد التهابی در سیستم گوارشی ایجاد می کند. 

ریحان به تعادل اسید در بدن کمک می کند و سطح pH مناسب بدن را بازیابی می کند.

ریحان و خواص ضد التهابی قوی آن می تواند انواع بیماری ها و بیماری ها را درمان کند. 

خواص ضد التهابی ریحان می تواند به کاهش بیماری قلبی، آرتریت روماتوئید و شرایط التهابی روده کمک کند. 

مصرف ریحان همچنین می تواند تب، سردرد، گلودرد، سرماخوردگی، سرفه و آنفولانزا را تسکین دهد.

روغن ریحان به تمیز کردن پوست از داخل کمک می کند. پاک کننده کامل پوست برای کسانی که پوست چرب دارند عالی است.

ممکن است به مدیریت افسردگی و اضطراب کمک کند. ریحان یک آداپتوژن قوی یا عامل ضد استرس در نظر گرفته می شود. خواص ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی آن نیز به مدیریت استرس کمک می کند.

مصرف ریحان می تواند باعث ترشح کند قند در خون شود که برای دیابتی ها بسیار مهم است. 

خواص سم زدایی آن می تواند برای سلامت کبد شما معجزه کند. کبد یک عضو بسیار مهم برای بدن است زیرا نقش بسیار مهمی در متابولیسم دارد. ریحان می تواند به جلوگیری از تجمع چربی در کبد و حفظ سلامت کبد کمک کند.

مصرف ریحان می تواند به کاهش نفخ و احتباس آب کمک کند. حتی می تواند باعث کاهش اشتها و درمان رفلاکس اسید شود.

ریحان به طور کلی وقتی در مقادیر کم مصرف شود بی خطر است، اما باید اقدامات احتیاطی انجام شود. برگ های ریحان سرشار از ویتامین K است که به لخته شدن خون کمک می کند.

 اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، سعی کنید روزانه مقدار ثابتی ویتامین K مصرف کنید تا پزشک بتواند داروی شما را تنظیم کند. 

در مقابل، عصاره‌های ریحان، مانند آنهایی که در مکمل‌ها یافت می‌شوند، می‌توانند خون شما را رقیق کرده و در صورت داشتن اختلال خونریزی یا جراحی آینده، مشکلاتی ایجاد کنند.

علاوه بر این، افرادی که از داروهای کاهش دهنده فشار خون یا داروهای دیابت استفاده می کنند باید در مصرف مکمل های ریحان احتیاط کنند، زیرا می توانند فشار خون و قند خون را کاهش دهند.

 اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید از مصرف ریحان خودداری کنید. خطرات در دوران شیردهی ناشناخته است اگرچه آلرژی به ریحان نادر است، اما افراد با واکنش‌هایی مشاهده شده‌اند.