برای سفیدی دندانتان می توانید از روغن موتور gatex استفاده نمایید

مایع مورد مطالعه در ظرف تحت فشار قرار می گیرد و روی همزن مغناطیسی  ثابت می شود. فشار به لوله  در مقداری اعمال می شود که توسط شیر کنترل  کنترل می شود و توسط مانومتر جیوه ای نظارت می شود.

و انواع روغن موتور مانند روغن موتور gatex بسیار انتخاب مناسبی می باشد.

لوله مویرگی در آستین کنترل شده با ترموستاتیک وارد می شود.

این آستین و سیم پیچ که در ظرف قرار داده شده است، با آب با کنترل ترموستاتیک توسط سیستم کنترل  تامین می شود. سیال در دمایی که دماسنج نشان می دهد به داخل لوله مویین جریان می یابد و سپس از پیپت مدرج عبور می کند .

دکمه  هوای تحت فشار را به پیپت درجه بندی آزاد می کند. ظرف را می توان از طریق نازل تخلیه کرد. با اندازه گیری زمان صرف شده برای پر کردن پیپت مدرج، ویسکوزیته سیال را با توجه به دما محاسبه کردیم.

اندازه گیری خواص رئولوژیکی روغن ها یک کار چالش برانگیز است.

روغن موتور

توانایی اندازه‌گیری ویسکوزیته در محدوده‌ای از نرخ‌های جریان، و در نتیجه نرخ‌های برش، قابلیت‌های رئومتریک را از پیش فرض می‌کند.

ویسکومترهای مخروطی، صفحه ای و سیلندر کواکسیال توانایی بیشتری برای اندازه گیری در نرخ برش بالاتر دارند. در این کار از ویسکومتر لوله مویرگی استفاده شد.

روغن کهنه شده ابتدا در شرایط واقعی کار کرده و سپس ویسکوزیته آن با استفاده از این نوع ویسکومتر اندازه گیری شد.

اولویت در اینجا به روغن مصنوعی SAE 10W40 داده شد که یکی از پرکاربردترین روان کننده ها در صنعت خودروسازی است و همچنین روغن مصنوعی پایه موتور مورد بررسی که توسط Zavos و همکاران گزارش شده است.

این شامل روغن های روان کننده برای موتورهای احتراق داخلی است که در خودروهای سواری، وسایل نقلیه تجاری و کاربردهای ثابت استفاده می شود.

از نظر فنی و تجاری، روغن موتور در میان روان کننده ها و سیالات کاربردی رتبه اول را دارد. در بازار جهانی روان کننده ها بیش از 60 درصد را تشکیل می دهند.

دید کلی
از لحاظ تاریخی توسعه روغن موتور در 50 سال گذشته بر مشخصات صادر شده توسط صنعت خودرو بین المللی متمرکز بوده است. با شروع اولین مشخصات منتشر شده توسط ارتش ایالات متحده (مشخصات MIL)، امروزه سه مجموعه حداقل الزامات به رسمیت شناخته شده بین المللی وجود دارد.

در اصل، تمام مشخصات منعکس کننده انطباق پی در پی کیفیت روغن با پیشرفت در طراحی موتور است.

در دهه 1950، مونوگرادها بر بازار روغن موتور تسلط داشتند. همانطور که از نام آنها مشخص است، ویسکوزیته این روغن ها …

درجه ویسکوزیته SAE برای تعیین ویسکوزیته روغن موتور استفاده می شود.

فقط از روغن های موتور با ویسکوزیته چندگانه استفاده کنید. اینها با درجه ویسکوزیته دوگانه SAE مشخص می شوند که محدوده ویسکوزیته دمای سرد به گرم را نشان می دهد.

روغن موتوری را انتخاب کنید که برای محدوده دمایی خاص شما مناسب تر باشد.

برای ویسکوزیته توصیه شده روغن موتور برای وسیله نقلیه خود به درپوش پرکننده روغن موتور خود مراجعه کنید.