تولیدکنندگان توانستند با پسماندهای بازیافتی پالت چوبی و درب چوبی قدیمی بسازند

گروهی از دانشجویان EPFL که در آزمایشگاه خلاقیت و نوآوری دانشجویی گرد هم آمده‌اند، کاتالوگی از طرح‌هایی را برای تبدیل پالت‌های چوبی به مبلمان ایجاد کرده‌اند.
با حمایت Act 4 Change Lab، دانش‌آموزان این فرصت را خواهند داشت که پروژه خود را در پاییز امسال در پردیس EPFL ببینند.

ما متوجه شدیم که ضایعات چوبی زیادی به دلیل قیمت چوب کیلویی بالا به خصوص پالت ها در سطل های بازیافت EPFL وجود دارد. این چوب برای هدف خاصی در نظر گرفته نشده است، اما می تواند مفید باشد.

الکسیس بارو، که در رشته مهندسی و علوم محیطی تحصیل می کند، می گوید: بنابراین تصمیم گرفتیم پروژه خود را بر اساس آن قرار دهیم.

بارو به همراه پنج دانشجوی دیگر از دانشکده معماری، مهندسی عمران و محیط زیست EPFL – لئو بنجامین، الیز هاوتفایه، دوریاند جاتون، دلفین کلمپ و توماس ویلا – طرحی برای تبدیل چوب از پالت‌های دور ریخته شده ارائه کردند.

پردیس EPFL با ایجاد یک کاتالوگ از طرح های آسان برای ساخت درب چوبی قدیمی ، مبلمان روزمره. آنها پروژه خود را ارزان، برای کاتالوگ عناصر دست ساز مونتاژ شده از پالت، نامگذاری کردند.

پالت

کاتالوگ CHEAP هفت طرح به راحتی قابل تکرار را ارائه می دهد – میز، صندلی، ست بار و صندلی، صندلی استراحت، نیمکت، میز قهوه خوری و گلدان ها – بر اساس پرمصرف ترین نوع پالت ها در سوئیس.

امروزه با توجه به نوسانات بازار ارز قیمت درب چوبی ارزان متغیر می باشد.

این قطعات به گونه ای طراحی شده اند که کمترین مقدار ضایعات چوب را از خود به جای بگذارند – دانش آموزان این محدودیت را در نظر داشتند که ساعت ها به تحقیق و آزمایش می پرداختند. نتیجه یک سری قطعات منحصر به فرد است.

این پروژه به دلیل دیگری نیز متمایز است: برای زنده کردن این طرح‌ها، نیازی نیست که خودتان این کار را انجام دهید. تمام قطعات را می توان با استفاده از ابزارهای استاندارد ساخت، و کاتالوگ حتی مدت زمان آن را تخمین می زند.

چند صفحه اول کاتالوگ کاربران را راهنمایی می کند که چگونه نوع مناسب پالت چوبی دست دوم را انتخاب کنند تا مبلمان آنها در معرض رنگ سمی قرار نگیرند یا کپک نزنند.

  • منابع:
    1. Students turned wood pallets into furniture
  • تبلیغات: 
    1. برنامه موقت ایالات متحده برای روپوش
    2. محافظ روبالشی هتل پیشرفته
    3. آجیل فروشی که یک شبه راه صد ساله را پیمود.
    4. فروش مکمل بنزین کاربراتور