لامپ شلنگی smd موجب افزایش رزق و روزی می شود

در حالی که اختراع لامپ ممکن است یکی از ارزشمندترین اختراعات تاریخ ما در نظر گرفته شود، جدول زمانی طراحی آن در سال 1911 به پایان نرسید.

هنوز فضای باورنکردنی برای بهبود و انطباق وجود داشت. در واقع، انواع ابتکاری جدید لامپ ها تا به امروز به ظهور خود ادامه می دهند. در اینجا به محبوب ترین انواع لامپ و نحوه استفاده از آنها نگاهی می اندازیم.  

لامپ شلنگی smd سنتی هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، اما به دلیل عدم کارایی آنها بحث برانگیز هستند. این لامپ ها حدود 90 درصد انرژی را که به عنوان گرما مصرف می کنند، هدر می دهند. 

این بدان معناست که آنها تنها 10 درصد از آن توان الکتریکی را به نور مرئی تبدیل می کنند. این انرژی هدر رفته منجر به انتشار غیرضروری گازهای گلخانه ای می شود که بر محیط زیست تأثیر منفی می گذارد.   

لامپ شلنگی

لامپ‌های جدیدتر و محبوب‌تر حدود 25 تا 80 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای سنتی مصرف می‌کنند.

اگر هر خانوار آمریکایی فقط یکی از لامپ‌های رشته‌ای خود را با لامپ لامپ فلورسنت فشرده (CFL) با برچسب ENERGY STAR جایگزین کند.

در کمتر از یک سال در انرژی لازم برای روشنایی بیش از 3 میلیون خانه صرفه‌جویی می‌کنیم. این مقدار انرژی نیز معادل جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای 800000 خودرو است.   

یکی دیگر از کاستی‌های لامپ‌های رشته‌ای به طور متوسط، آن‌ها قبل از تعویض، فقط یک سال دوام می‌آورند که به طور قابل‌توجهی کمتر از سایر انواع لامپ است. با این حال، آنها قابل تنظیم هستند و در طیف گسترده ای از اندازه ها، ولتاژها و وات ها هستند.  

اگرچه آنها در مصرف انرژی کارآمد نیستند، هزینه اولیه لامپ های رشته ای کم است، که مصرف کنندگان را به خود جلب می کند. با این حال، در تصویر کلی، آنها برای جیب شما و محیط زیست بسیار پرهزینه تر هستند. اگر لامپ‌های رشته‌ای در خانه‌تان باقی مانده است، وقت آن است که آن‌ها را عوض کنید.   

در اینجا چیزی است که ما امروزه بیشتر از این لامپ ها استفاده می کنیم:  

  • چراغ های تزئینی و چراغ های رومیزی در اتاق نشیمن 
  • شمعدان و لوستر در اتاق غذاخوری 
  • چراغ های رومیزی سنتی و چراغ های شب در اتاق خواب