پرستاری با شکر سفید 50 کیلویی سرم نمکی درست کرد

محتوای کالری شکر صرف نظر از نوع آن تقریباً 4 کیلو کالری در هر گرم است و تمام کالری ها کربوهیدرات های سریع با حداکثر جذب هستند. به نوبه خود، یک قاشق غذاخوری شکر حاوی حدود 20 کیلو کالری است.

با وجود این واقعیت که همه شکر سفید 50 کیلویی دارای محتوای کالری یکسانی هستند، شاخص گلیسمی آنها  و بنابراین تأثیر آنها بر بدن  متفاوت است.

همچنین در بسیاری از نوشیدنی ها، کلوچه ها و سایر شیرینی ها به هیچ وجه از شکر استفاده نمی شود، اما شربت فروکتوز از نظر کالری تأثیر متفاوتی بر بدن دارد.

شکر (به طور دقیق تر، ساکارز) یک مونوساکارید است که از گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است. از آنجایی که تقریباً هیچ کربوهیدراتی ندارد (به جز درصد کمی)، محتوای کالری شکر برابر با کربوهیدرات ها است 4 کیلو کالری در هر 1 گرم.

در عین حال، شکر قهوه ای، نارگیل و نیشکر طعم متفاوتی دارند، اما کالری متفاوتی دارند. حتی عسل که عمدتاً از شکر تشکیل شده است، کالری مشابهی دارد. تنها راه برای محدود کردن کالری استفاده از شیرین کننده هاست.

با این حال، میزان کالری موجود در یک قاشق چای‌خوری شکر به اندازه‌ای نیست، بلکه مهم این است که بدن چقدر می‌تواند از این کالری‌ها استفاده کند. به عنوان مثال، کالری های حاصل از شربت قند فروکتوز بسیار سریعتر از کالری های قند طبیعی نیشکر به ذخایر چربی می رود.

1 قاشق چایخوری شکر بدون اسلاید حدود 20 کیلو کالری و 1 قاشق چایخوری شکر با لام حدود 28 تا 30 کیلو کالری دارد. افزودن 2 قاشق غذاخوری شکر سفید به قهوه می تواند متابولیسم شما را بدون افزودن 60 کیلو کالری به رژیم غذایی روزانه تغییر دهد.

قند با ورود به معده در سریع ترین زمان ممکن جذب شده و به شکل گلوکز وارد خون می شود. بدن به استفاده از آن روی می آورد و فرآیند چربی سوزی را متوقف می کند. با این حال، هنگامی که کالری این قند کاهش می یابد، “ریز کردن” شروع می شود و شما باید به سراغ شیرینی ها بروید.

مصرف منظم شکر به دلیل محتوای کالری آن و همچنین به دلیل تأثیر آن بر تولید انسولین به هیچ وجه مضر نیست. در نهایت، بدن متوجه نمی شود که انرژی گلوکز کافی در خون وجود دارد و تولید انسولین را متوقف می کند. این منجر به ایجاد مقاومت به انسولین و دیابت می شود.