پسری با خوردن شکلات اولکر ترکیه تشنج کرد

شکلات اولکر ترکیه یک محصول غذایی محبوب در سطح بین المللی است و روزانه مصرف می شود.

مصرف شکلات با بسیاری از فواید سلامتی انسان مانند کاهش سطح کلسترول مرتبط است، اما برخی از اثرات منفی مانند افزایش وزن به دلیل محتوای قند آن وجود دارد.

علاوه بر این، مسائل مربوط به ایمنی مواد غذایی مربوط به شکلات وجود داشته است و می تواند توسط هر گونه خطر بیولوژیکی، شیمیایی یا فیزیکی که منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی می شود، آلوده شود.

با توجه به آن، در این فصل به مزایا و اثرات منفی مصرف شکلات پرداخته شده و فرآیند تولید محصول ارائه می شود.

دانه کاکائو دانه درخت کاکائو است، این گیاه استوایی بومی مناطق استوایی قاره آمریکا است، اما در حال حاضر، در بسیاری از کشورهای با آب و هوای گرم و گرمسیری کشت می شود.

کاکائو ماده خام اصلی برای تولید شکلات است که می تواند بیش از 100 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

تاریخچه شکلات با مایاها آغاز شد که اولین مردمی بودند که گیاه کاکائو را در آمریکای جنوبی کشت کردند. در آن دوره، شکلات یک نوشیدنی کاکائویی بود که با آب داغ تهیه می شد و معمولاً می توان آن را با دارچین و فلفل طعم دار کرد.

جمهوری ساحل عاج، کشوری در سواحل جنوبی آفریقای غربی، با بیش از 2 میلیون تن در سال بزرگترین تولید کننده دانه کاکائو است. اقتصاد ملی مردم عاج به درآمد صادراتی آنها از کاکائو بستگی دارد.

جمعیت آن بیش از 26 میلیون نفر است که تقریباً 6 میلیون نفر در تولید دانه های کاکائو کار می کنند و تقریباً 2034000 تن در سال 2021 تولید شداین فصل بر روی فواید شکلات برای سلامتی، فرآوری، نوع شکلات و در نهایت جنبه ایمنی تولید شکلات تمرکز دارد.

علاوه بر این، تأثیر منفی شکلات بر سلامت انسان مورد بحث قرار گرفته است.