پیاز قرمز در میدان تره بار به عنوان بهترین منبع تامین انرژی است

پیاز سفید بسیار سالم است زیرا حاوی ترکیبات گوگردی کورستین و کروم است، اما پیاز قرمز تنها پیازی است که آنتوسیانین دارد.

پیاز قرمز در میدان تره بار حاوی مقادیر بیشتری فلاونول و حداقل 25 آنتوسیانین متفاوت نسبت به سفید است. پیاز منبع بسیار خوبی از ویتامین های C و B6، فسفر، فولات و پتاسیم است.

منگنز موجود در پیاز همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی محافظ سلامتی دارد. اگرچه پیاز قرمز و سفید به دلیل محتوای مغذی مفیدی که دارند “ابر غذاها” نامیده می شوند، قرمز فواید بیشتری دارد.

مطالعات نشان می دهد که سبزیجاتی مانند پیاز و سیر ممکن است خواص ضد سرطان و دیابت داشته باشند و با آزاد کردن اکسید نیتریک می توانند سفتی رگ های خونی را کاهش دهند.

پیاز قرمز در میدان تره بار

پیاز قرمز کم کالری است. پیاز قرمز بسیار کم کالری است، ۲۸ گرم آن فقط ۱۱ کالری دارد. پیاز قرمز عمدتاً از کربوهیدرات و آب تشکیل شده است و چربی آن صفر است.

پیاز قرمز یا سفید راهی عالی برای طعم دادن به وعده های غذایی بدون افزودن نمک، شکر، چربی یا کالری است. پیاز حاوی 0 میلی گرم سدیم است، اما طعم زیادی به وعده های غذایی می دهد.

بنابراین می تواند به کاهش مصرف نمک کمک کند. تمام غذاهایی که از پیاز زرد یا سفید استفاده می کنند را می توان با پیاز قرمز نیز درست کرد.

فواید پیاز قرمز از ترکیبات ارگانوسولفور ناشی می شود، گروه غذایی که در سیر، تره فرنگی و سایر پیازها نیز یافت می شود. ترکیبات گوگرد به بدن در تولید سیستئین کمک می کند که به کاهش وزن، سم زدایی و پیشگیری از سرطان کمک می کند.

تحقیقات بیشتر نشان داده است که ترکیبات گوگرد دارای ظرفیت آنتی اکسیدانی قوی هستند که از تجمع سلول های خونی جلوگیری می کند. شواهدی وجود دارد.

مبنی بر اینکه ترکیبات آلی سولفور موجود در پیاز قرمز باعث افزایش سطح HDL، کاهش کلسترول و تری گلیسیرید LDL و برای سلامت قلب می شود، اما برای اطلاعات قطعی به تحقیقات بیشتری نیاز است.