با چوب چهار تراش در مشهد موهای خود را شانه بزنید

نگامی که به چوب یا محصولات چوبی اشاره می شود، اصطلاحات چوب چهار تراش در مشهد و الوار به ناچار ذکر می شوند. اما این اصطلاحات گاهی اوقات می تواند باعث سردرگمی شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 در حالی که آنها اغلب به صورت مترادف استفاده می شوند، تفاوت هایی در معنای این اصطلاحات وجود دارد. عارضه دیگر ناشی از اختلافات منطقه ای است. در برخی از نقاط جهان، این اصطلاحات می توانند معانی مختلفی داشته باشند.

در این مقاله این دو اصطلاح آشنا را به اختصار شرح داده و با هم مقایسه می کنیم.

چوب چهار تراش در مشهد

الوار چیست؟

در یک مفهوم کلمه، واژه الوار به چوبی اطلاق می شود که هنوز برداشت نشده است به این معنی که هنوز به شکل یک درخت سرپا و دست نخورده است که ریشه های آن در زمین نشسته است.

هنگامی که درخت قطع شد و از ساختار ریشه‌اش جدا شد، تبدیل به سایر اشکال فرآوری شده محصولات چوبی آغاز می‌شود .

مفهوم دوم واژه الوار مربوط به شکلی از چوب است که هنوز پوست اصلی خود را حفظ کرده است. مواردی وجود دارد که برای زیبایی طراحی، مطلوب است که چوب را تا حد امکان به حالت اولیه و ظاهر اولیه خود نگهداری کنید.

 بنابراین، در این مورد، الوارها ممکن است بیشتر از تغییرات اندازه که منعکس کننده الگوهای رشد آنها هستند، به جای اره شدن در ابعاد خاص، حفظ شوند.

و با این حال هنوز مفهوم دیگری از کلمه الوار وجود دارد که آن را به الوار نزدیکتر می کند و آن تعریف چوب با ویژگی های ابعادی آن است.

یکی از این تعریف‌ها، چوب‌ها را دارای اندازه‌هایی می‌داند که کمتر از 5 اینچ نیستند، برخلاف اندازه‌های کوچک‌تر چوب اره‌شده. 

نمونه ای از مواردی که ممکن است این مورد اعمال شود، ساخت اسکلت چوبی برای استفاده در خانه های اسکلت چوبی است که با استفاده از این تیرها و ستون های بزرگتر که به عنوان الوار شناخته می شوند مشخص می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.